EMÜ ERIAUHINNA PÄLVIS SAAREMAA MUUSEUM
Eesti Muuseumiühing andis Eesti muuseumide aastaauhindade galal Põlvas juba teist korda välja eriauhinna parimale turundajale muuseumist.
Aasta Turundaja 2021 tiitli ja sellega kaasneva Terava pliiatsi pälvis Saaremaa Muuseumi meeskond eesotsas Rita Rahuga näituse “Viikingid enne viikingeid” turunduse ning tootearenduse eest.
Muuseum tõi välja, et nende turundustöö eesmärk tõsta 8. sajandist pärit Salme laevmatuste leidudest koostatud näituse „Viikingid enne viikingeid“ Saaremaa Muuseumi külastatavust, leidis hea pinnase ja soovitud külastuseesmärk täideti. Leiud olid alles pealinnas, kui sündmust oodates vormus lumest viikingilaev ja esimesed näitusepiletid olid Saaremaa Lihakombinaati auhinnaks antud. Teema populaarsus ja suur huvi asja vastu ajendas saarlasi ühiselt, üheks aastaks kogu Saaremaa tutvustamiseks end ühte paati sättima. Näitus, millest kasvas kõigi saarlaste Viikingiaasta, valmis film ja hulk käsitööoskusi hindavaid meeneid.
Hetk auhinnatseremoonialt Põlvas. Laval on žürii esimees Inge Laurik-Teder ja Saaremaa Muuseumi müügi- ja arendusosakonna juhataja Rita Rahu. Foto: Mikk Otsar
Auhinnale esitati 5 eriilmelist turundusprojekti. Need olid: Eesti Tervisemuuseumi bränditeadlikkuse kasvatamine ning seda toetavad kampaaniad; Saaremaa Muuseumi näituse „Viikingid enne viikingeid“ turundus; Eesti Vabaõhumuuseumi kolhoosi kortermaja avamise turundus ja kommunikatsioon; Tallinna Linnamuuseumi Kalamaja kogukonnamuuseumi loomise protsess ja selle turundus; Eesti Kunstimuuseumi ja Tallinna Bussijaama koostöö ootesaali keskkonna täitmiseks kunstiga.
Parima turundusprojekti valis komisjon koosseisus: Inge Laurik-Teder (EMÜ), Külli Lupkin (TÜ Muuseum), Kristina Milbach (Eesti Meremuuseum), Ragnar Siil (Creativity Lab), Evelin Värk (Eesti Vabaõhumuuseum).
Palju õnne!