Eesti MuuseumiühingEesti Muuseumiühing

Pressiteade: Kooliõpetajad ja muuseumipedagoogid teevad eestikeelsele haridusele üleminekul koostööd

Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit koostöös Eesti Muuseumiühingu ja Eesti Meremuuseumiga alustas arenguprogrammi, mille eesmärk on arendada ja toetada kooliõpetajate ja muuseumipedagoogide omavahelist koostööd lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) läbiviimisel ja luua võrgustik, et põimida kooli ja muuseumi haridustöö loogiliseks tervikuks

Aasta jooksul kohtuvad programmi raames nii praktiseerivad eesti keele kui teise keele õpetajad, keelekümblusõpetajad ning LAK-õppega juba algust teinud muuseumipedagoogid. Osapooled jagavad kohtumistel teadmisi ja praktilisi kogemusi keeleõppest. Kooliõpetajatest ja muuseumipedagoogidest moodustatud töögrupid loovad koostöös keelelist üleminekut toetavad LAK-õppe meetodil muuseumitunnid, mis toetaksid keeleõpet ja ainekava omandamist. Projekti lõppedes jätkab võrgustik tööd Eesti Muuseumiühingu all, kuhu on koondunud mitmeid teemapõhiseid töögruppe ja võrgustikke muuseumivaldkonna arendamiseks ja omavahelise koostöö soodustamiseks.

„Koostöö pedagoogide vahel, sõltumata haridust pakkuva asutuse omandivormist, on eestikeelsele õppele üleminekul väga oluline,“ ütles Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liidu esimees Ingrid Prees. „Muuseumid pakuvad keeleõppeks väärtuslikku ja autentset keskkonda, mis ühendab kultuuri, eluläheduse ja loomuliku keelekasutuse. Keelekümbluskoolid on valmis jagama oma lõimitud aine- ja keeleõppe kogemust muuseumipedagoogidega, et ühiselt luua sisukaid õppimisvõimalusi. Formaalse ja mitteformaalse õppe sidumine toetab õppijate arengut ning aitab saavutada eestikeelse hariduse eesmärke,“ lisas ta.

“Muuseumipedagoogid tunnevad suurt vastutust, et muuseumides pakutavad haridusprogrammid toetaksid ja täiendaksid formaalharidust. Eestikeelsele haridusele üleminekul on muutunud väga aktuaalseks lõimitud aine- ja keeleõppe oskused ja kogemused, mida muuseumides täna veel liialt palju pole. Koostöös kooliõpetajaga soovime ajakohastada muuseumiõpetajate oskusi, et olla õpetajatele ja õpilastele hariduse omandamisel sisukas partner,” selgitab muuseumiühingu tegevjuht Anu Viltrop.

Programmi esimene praktiline seminaripäev toimub Eesti Meremuuseumis Lennusadamas 22. mail. Programmi vältel viiakse läbi koolitusi, tunnivaatlusi nii koolides kui muuseumides ning testitakse uuendatud muuseumitunde. Tegevuste tulemusena valmib praktiline LAK-õppe juhend kooli- ja muuseumiõpetajatele.

Arenguprogramm kestab kolm aastat (2025-2027) erinevates Eesti piirkondades: tänavu on fookuses Tallinn ja Harjumaa, 2026. aastal Ida-Virumaa ning 2027. aastal Tartumaa ja ülejäänud Eesti. Arenguprogrammi viib läbi Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit koostöös Eesti Muuseumiühingu ja Eesti Meremuuseumiga. Programmi toetab Eesti Keele Instituudi kaudu Haridus- ja Teadusministeerium.

Lisainfo:

Anu Viltrop
Tegevjuht
MTÜ Eesti Muuseumiühing
tel: +372 5665 9118
e-post: anu@muuseum.ee

Maire Kebbinau
Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit, keelekümbluse kärgvõrgustik
e-post: maire.kebbinau@avatudkool.ee

 

MTÜ Eesti Muuseumiühing on vabaühendus, mis asutati 1988. aastal eesmärgiga ühendada, arendada ja tunnustada muuseumivaldkonna spetsialiste ja kujundada tugevat muuseumimaastikku. Eesti Muuseumiühingu liikmed on muuseumitöötajad, kes teevad oma igapäevast tööd riigi-, era- või avalik-õiguslikus muuseumis. 

 

Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit ühendab eesti keele kui teise keele õpetajaid ja aineõpetajaid, kes õpetavad õppekeelest erineva kodukeelega õpilasi.  Liidu koosseisu kuulub ka keelekümblusõpetajate võrgustik, kes toetab õpetajaid LAK- õppe ja keelekümbluse põhimõtete tutvustamisega. Võrgustikuga on oodatud liituma koolide ja muuseumide LAK- õpet toetavad pedagoogid.