Tule koolitusele-mentorlusele külastajate tagasiside ja kogemuse uuringu tegemiseks
Järgmise aasta alguses pakume kahepäevast külastajakogemuse ja teekonna uuringu teemalist koolitust, eesmärgiga anda muuseumitöötajatele teadmisi ja oskusi sellest, kuidas uurida külastajaid, nende kogemusi muuseumides ning kuidas saadud teadmisi analüüsida ja ellu rakendada.
Kahepäevane koolitus toimub 11. veebruaril ja 18. märtsil 2025 Eesti Vabaõhumuuseumis Seto laudas. Koolitus toimub mõlemal päeval kell 10.00 kuni kell 16.30. Esimese koolituspäeva fookuseks on külastajakogemuse ja rahulolu uurimise ettevalmistus ning teisel koolituspäeval tegeletakse analüüsi ja järelduste loomisega. Kahe koolituspäeva vahel peavad osalejad oma muuseumides (mini-)uuringu läbi viima. Kahe koolituspäeva vahelisel perioodil on osalejatel võimalus saada tagasisidet ja nõu virtuaalsel grupimentorluse sessioonil (aeg lepitakse kokku esimesel koolituspäeval).
“Külastajate kogemuse ja rahulolu uurimine” koolituse teemadeks on kvalitatiivsete uurimismeetodite kasutamise võimalused, vajadused ja põhimõtted. Praktiliste harjutuste kaudu saavad koolitusel osalejad oma tööriistakasti uusi meetodeid, teevad läbi (mini-)uuringuplaani koostamise ja külastajakogemuse uurimise protsessi. Samuti on fookuses analüüsi tegemine: praktilised harjutused annavad võimaluse kogutud materjalis selgust luua ja taipamisi mõtestada.
Koolitus on suunatud esmajoones muuseumide juhtidele, arendusjuhtidele, turundusjuhtidele ja teenusekorraldajatele jt, kes muuseumides külastajauuringute läbiviimist eest ja külastajakogemust disainivad. Võimalusel võiks muuseum saata koolitusele vähemalt kaks inimest, sest uuringu läbiviimine on meeskonnatöö. Harjutuste ning arutelude juures on üheskoos ühise ülesandega töötamine lihtsam.
Koolitajaks on antropoloog Ehti Järv Antropoloogia Keskusest, kes aitab osalejatel inimkesksest perspektiivist kaasa mõelda, probleeme ja ka lahendusi märgata ning juhib koolitusel osalejaid oma sihtrühma tundmaõppimise teekonnal. Antropoloogiline lähenemine, sh näiteks süvaintervjuude või osalusvaatluse kaudu info kogumine, võimaldab märgata igapäevaseid “pisiasju”, mis nende keskel olija jaoks on harjumuslikud ja võivad jääda nähtamatuks. Need on midagi sellist, millele tihti tähelepanu ei osata pöörata, ent mis võivad olla olulised tegurid kliendi- või kasutajakogemuses. Külastajakogemuse uurimise tulemused on oluline asetada laiemasse konteksti, et saaks tekkida uued ideed ja lahendused.
Osalustasu 150 eurot Muuseumiühingu liikmele ja 190 eurot mitteliikmele. Koolituse tasu palume hiljemalt 4. veebruariks tasuda ülekandega Eesti Muuseumiühingu arveldusarvele Swedbank EE832200221057022917 või SEB EE691010052037346005. Kui on vaja vormistada arve, pane vajalikud rekvisiidid registreerimisvormil kirja.
Lisainfo ja registreerimine siin. NB! Tutvu ka koolitusele registreerimise kokkuleppega.
Kohtade arv on piiratud.
Ei ole veel Eesti Muuseumiühingu liige? Esita liikmeavaldus siin!
Lisainfo:
Anu Viltrop
MTÜ Eesti Muuseumiühing
Tel: +372 5665 9118
E-post: anu@muuseum.ee